2007. május 24., csütörtök

Tul az elso munkanapon

Tegnap volt az elso munkanapom az uj helyen. A recepcion, a bowling palyan es a dodzsem palyan dolgoztam. Eleg faraszto volt, eleve meg kellett tanulnom egy csomo uj dolgot, el kellett olvasnom a kezelesi utmutatokat, meg kellett tanulnom a szamitogepek mukodeset stb. Oktatassal egybekotott munka volt, a munkaido egy reszeben egy idosebb kolega tanitott, a masik reszeben pedig foleg a dodzsem-palyat iranyitottam. Az rogton feltunt, h mindenki nagyon jol beszel angolul. Itt is sok kulfoldi dolgozik viszont csak keves lengyel. Beszeltem kinaival, kolumbiaival, lengyellel, afrikaival, angollal. Mindenki folyamatosan beszel angolul, szoval van hova fejlodni. Viszont ugy latom, erre tenyleg nagyon jo lesz ez a munkahely.
Csak az a kar, h nem 15 evvel korabban vettek fel. Akkor meg nagyon elveztem volna, h munkaidon kivul ingyen hasznalhatom az osszes jatekgepet es a billiardot.. Na nem baj, a bowlingra igy is nagyon jelentos kedvezmenyeket kapunk, sot ha jo fej a menedzser, akkor a baratokkal akar ingyen is lehet bowlingozni es billiardozni. Majd kesobb tuti jatszunk egy parat, az elso heten nem hiszem h jo szemmel neznek ha rogton szorakozi jarnek oda.
A szorakozohelyet jobban megismerve most mar pontosabban le tudom irni. Tobb reszbol all: van egy bowling resz, egy billiard resz, mellette az etterem es a bar, a terulet egy jelentos reszet jatekgepek foglajak, kozponti helyet kapott a dodzsem es vegul egy eldogottabb sarokban talalhato a kaszino resz. Szoval eleg sok modja megtalalhato a penzkoltesnek. Es szerintem eleg graga is a legtobbje, a jatekgepeken peldaul 1 font egy menet, a dodzsemben 2,5 font 5 perc, a bowling palya pedig 5 font szemelyenkent es jatekonkent. Utobbi egyebkent azt mondta az egyik dolgozo h angol viszonylatban is a gragabbak koze tartozik. De hat a sok hulye jon es csak jatszik, csak jatszik es jatszik. Szoval vegulis igazuk van, annyit kell elkerni, amennyit csak lehet..
Ez a szokrakozo terulet ahol dolgozom egyebkent az egyik legujabb bevasarlokozpontban talalhato. Ugy kell elkepzelni mint peladaul a Westend-et, de kb ketszer vagy haromszor akkora es gyonyoru. Ezt nem elsosorban arra ertem h modern, tiszta, rendezett vagy nagy, hanem elsosorban a stilusara. Amikor eloszor jartam ott azt hittem valami patinas marvanymuzeumban jarok. Gyonyoru marvanyra nagyon hasonlito oszlopok, korlepcsok, szokokut, soveny, palmafak. Utobbi ketto termeszetesen nem igazi, viszont a sovenyt peladaul meg kellett fognom h magallapitsam igazi vagy mu. Pont ugy nez ki mint az angol kertekben az elekre vagott soveny.
A magyarok kozul akiket itt kint ismerek mindenki itt dolgozik a Traffort Centerben vagy a szomszedos etteremben. Szoval egy eleg felkapott es folyamatos fejlesztes alatt allo terulet rengeteg munkahellyel. Ja es azt nem is mondtam meg, h az a resz ahol dolgozom felkor alakban van kialakitva es rajunk kivul csak kajaldak es kavezok talalhatoak itt ket szinten keresztul. Az egesz pedig ugy van dizajnolva mint egy luxus tengerjaro hajo teteje. Ott fuggnek oldalt a mentocsonakok, a koraltok a mar filmekbol jol ismert szinulen es formajuak, kozepen pedig ott a medence, tele tiszta vizzel, parafa uszogumik stb. Szoval jol nez ki, Jenonek - a lakotarsunknak - majd leesett az alla amikor eloszor latta, o dolgozott mar ilyen tengerjaro hajokon.
A bringaval jarok dolgozi, egyre jobban elvezem. Mar az ules sem tori a hatsomat es egyre kevesbe faradok el. Egy fel ora az ut kenyelmes tempoban. Joo..
Ja vettem egy fekete szovet nadragot, mert ebben kell dolgozni. A boltban kineztem egyet 10 fontert, jo az anyaga, jo a merete, megfelelo a szine es az ara is. Ennel olcsobban gondoltam nem kapok rosszabbat sem. A penztaros mondja 4 font. Mondom az nem lehet, mert 10 van rairva. Mire o: "Eloszor 25 volt- mint itt lathato athuzva -, aztan levittuk 10re, most pedig mar 4 fontert az one lehet. De ha megsem tetszene hozza vissza 20 napon belul es visszaadjuk a penzet." Jo - mondom en- kerem, de akkor bankkartyaval fizetnek. :)
Az ido mostanaban eleg jo, nem esik - ami nekem a legfontosabb, es a nap is szokott sutni. A hetre mar 20 fokot is mondtak, izzadok is van a biciklin..
Ma szunnap, holnap, holnaputan melo, aztan kapom a jovo heti beosztast. Het elejen remelem tudok frissiteni. Ja es tegnap elott rajottem, h lehet a kommentarokra valaszolni is, szoval hasznaljatok, mert azert van!
Feri