2007. július 9., hétfő

Elnezest kerek mindenkitol az egy hetes kimaradasert. Mindennek a legfobb oka az idojaras volt. Mult heten ugyanis minden nap esett az eso. Egyszer borig is aztam... Csak a harom percre levo postara tekertem el, viszont hazafele pont belefutottam egy zaporba. Es persze a postan sem tudtam elintezni amit akartam..
Viszont az elazasokban Boka gyorsan atvette az elso helyet, ugyanis mult het vasarnap vett o is egy hasznalt biciklit es azzal jar munkaba. Kicsit messzebb dolgozik mint en, kb 40 percet kell tekernie h odaerjen. Ez pedig mar megfelelo tavolsag egy jo elazasra :) Szoval neki ez mar ketszer is osszejott a mult heten.
A masik oka annak, h csusztam a frissitessel, h vettem egy digitalis kamerat es annak kellett utana jarni. Arra hamar rajottem, h ha boltban veszem meg, az kb 30-50%-kal tobbe kerul itt, mint ha interneten keresztul rendelem meg. Viszont mivel meg sosem vettem semmit interneten keresztul (meg a repjegyemet sem sikerult egyedul inteznem, egy utazasi irodaba kellett megvennem - nem volt otthon dombornyomott kartyam), szoval igy most kellett mindezt megtanulnom, kitapasztalnom stb. Vegulis minden rendben ment, illetve inkabb szerencsevel. Mult heten ugyanis szinte mindig nap kozben dolgoztam, igy nem voltam otthon. Boka szinten minden nap reggel megy, este jon, a kinai csaj is, Jeno pedig rengeteget dolgozott, alig volt otthon. Az angol beteg meg mint mondtam keruli az emberek tarsasagat. Hat vegulis neki koszonhetem, h nem kell utanajarni a csomagnak. Nem tudom, h hogy sikerult atvennie, mert elvileg kellett volna hozza a szemelyim meg a bankkartyam, de teny, h mire hazaertem ott volt az asztalon. Ot valasztottam, Panasonic Lumix FZ8:


Sok idom nem volt meg fenykepezgetni, meg az ido sem szolgalta nagyon a szabadteri programokat, de azert jojjon egy-ket kep, ugy is tudom, h mindenki erre kivancsi es nem a rizsara. Itt lakom latod ez az a haz


Keves a luxus, szolid a kenyelem. Meg aztan csak a kep kedveert nem is raktunk rendet, az ugy sem a valosagot tukrozne




Egy kis palacsintasutes, na meg mokazas

Es ilyen rendetlenseg a ti konyhatokban sose legyen


Kepekbol egyelore csak ennyi, nezzuk a torteneseket. Mint mondtam Boka elkezdett egy cegnel dolgozni a varos szelen. A munkaja abbol all, h felhiv nemet es angol cegeket, kerdoivet toltet ki veluk es megtudja a szemelyi es egyeb valtozasokat. Vagyis frissiti az adatbazist. 8 orat dolgozik hetfotol pentekig, egyik heten 8-ra, masik heten 9-re megy. Szoval vagy 6-kor, vagy 7-kor kel szegeny.. Het kozben igy nem is sokat talalkozunk, mert mikor elmegy, en meg javaban alszom, es ahhoz h felkeljen 10-11-kor le kell fekudnie. En pedig sokszor ez utan erek haza. Mar a harmadik napon arra panaszkodott, h mennyire unja a munkajat es ez azota csak fokozodott. Hat igen, minden nap 8 oran at telefonalni es feltenni mindenhol ugyanazokat a kerdeseket tenyleg nem a legvaltozatosabb, de legalabb nem keres rosszul. Egyebkent az en ket munkahelyem sem bovelkedik tulsagosan kihivasokban, unalmasak azok is. Persze nyelvet gyakorolni es penzt keresni jok. A legjobb persze az, amikor a csomagoloban egyutt dolgozunk, mert akkor munka kozben jol el lehet hulyeskedni, igy szalad az ido. A masik munkahelyen meg az a jo, h a sok agysebesz minden heten elszamolja a fizetesemet es a bruttomat utaljak a levonando adoval megtoldva. Szoval lassan ideje lenne munkahelyet valtani, mert a vegen meg meggazdagodok.. Meg aztan kesobb nincs kedvem visszafizetni, vagy hagyni, h levonjak a fizetesbol, ha kiderul a tevedesuk... Egyebkent ez a hetenkenti fizetes nagyon tetszik, mindig mire eszbe kapok mar itt is a pentek, a penz meg a szamlan. Azert a viccet felreteve erdemes megbecsulnom a bowling club-os munkat, mert mult het elejen legalabb 10 felvetelizot lattam a mendzseri irodaban, szoval sokan szeretnenek itt dolgozni. Meg aztan ha rengeteg munka lenne es porges egesz nap, akkor sem fizetnenek tobbet.

Tortent egy nagy valtozas Angliaban, nem tudom kulfoldon mekkora visszhangja volt. Julius 1-tol kezdve egy uj torveny lepett ervenybe a dohanyzasrol, megpedig megtiltottak az epuleteken beluli dohanyzast. Ezt kiterjesztettek a gyarakra is, igy a csomagolo uzemben is a lengyeleknek folyton ki kell menniuk ha fustolni akarnak. Ezt nagyreszt mindenki be is tartja, gondolom eleg sulyos buntetesek jarnak annak, aki megszegi a torvenyt. Azert elofordult mar egy-ket kihagas, a lengyelek nem szeretik annyira komolyan venni ezeket a szabalyokat.. Most mar tobb lengyel forrasbol is kaptam informaciokat arrol, h Angliaban is megy a feketemunka. Ket kollega is dolgozott mar szerzodes nelkul boven a minimalber alatt, egyikuk par hetig, masikuk tobb mint fel evig. Erdekes..

Mult heten ittam egy pubban egy igazi angol sort. Iszonyat finom volt, nem tudom hogy csinaljak. Inkabb limonade ize volt, csak kicsit emlekeztetett az otthoni sorokre. Az uvegen az allt, h cider. Nem tudtam, h mit jelent, de amikor meglattam a boltban ketliteres muanyag palacban alacsony aron, rogton lecsaptam ra. Mikor este beszurcsoltuk, mondtam Jenonek, kostolja meg, ez nem is sor. Jenorol azt kell tudni, h utalja a sort, viszont 5 evig boraszatban dolgozott igy eleg jol ert a borokkhoz es nem csak palackozni szereti oket. Szoval megkostolta es azt mondta jo izu, de ot inkabb emlekezteti az ize borra, mint sorre. Hogy utanajarjak a rejtelynek, fogtam a szotart es megneztem mi az a cider. Azt jelenti almabor. Most akkor mit is adtak nekem a pubban amikor en sort kertem? Egyebkent szerintem valami keverek lehet, mert mashol is lattam mar sorosuvegben, vagy sorosdobozban, szoval nem a borok kozott.. Igy hat nem tudom mi az, de az tuti h viszek otthonra is kostolot. Mennyi a gepen a poggyaszra a sulylimit.. ? :)

Es vegul zaraskent egy okossag, hogy valamit tanuljunk is. Sose mossatok ki gyapju pullovert. En ezt mondtam Bokanak is, de az okat nem tudtam, h miert nem szabad. Mivel Boka kepes volt ugy eljonni Angliaba, h csak egyetlen pullovert hozott magaval, amit minden nap hordania kell, mert 20 foknal szinte sosincs melegebb, igy par het utan ugy dontott jobb hijjan megkockatatja a dolgot es kimossa a gyapjupulloveret. Hat most eleg viccesen nez ki ha felveszi, mert a has felig kint van belole, es az alkarjanak is csak a feleig er az ujja.. Szoval egy picit osszement.. :)

Na robogok vasarolni, kajani, meg fenykepezni, mert a heten ez az egyetlen ures delelottom es koradelutanom, holnaptol mindig 10-re megyek egeszen szombatig.

Feri