2007. augusztus 6., hétfő

Augusztus elso hete

Sziasztok!
Az augusztus itt ugyanugy indult mint a junius, sot meg jobban. Kisutott a nap, a felhok hatterbe vonultak, a homerseklet pedig felkuszott 20 fok fole. Neha mar melegem is van. Mivel is kezdjem a heti beszamolot.
Kezdjuk elszoris a kozlekedessel. Ugy nez ki, nem sokaig leszek mar auto nelkul. Augusztus vegere terveztem, h veszek itt valamifele jarmuvet, meg a rossz ido beallta elott. El is kezdtem nezni az arakat es fulig ert a szam, mert az otthoni ar feleert lehet a 6-8 eves autokat megvenni. Mar ki is neztem, h legszivesebben Vectrat vennek 6-7 eveset 1500 font korul. Viszont kicsit utanajarva a dolgoknak legorbult a vigyor a szamrol. Ugyanis a biztositas az autora egy evre 2000 font lenne nekem! Vagyis tobb, mint maga az auto. Es mivel a legkisebb autokra is legalabb 1500 fontot kene fizetnem, igy par napon belul eldontottem, h itt nem veszek autot.
Viszont megbeszeltem Barattal es Norbival, h amikor szeptemberben jonnek, akkor ne a kenyelmetlen es amugy is lassu es elavult legikozlekedest valasszak, hanem inkabb hozzak ki az otthoni jol bevalt, csucstechnologiat kepviselo Astra-mat. Igy ugy nez ki, h szeptembertol mar nem csak biciklivel szaggatom az angol aszfaltot...
Ugy tudom nem kell ra kulon semmilyen ado, biztositas vagy engedely - legalabbis azok a lengyelek akik otthoni autoval kozlekednek nem fizetnek semmit kulon. Mondjuk arra kivancsi lennek, h ha kicsit meghorzsolnek egy 60 millios Bentley-t, akkor fizet-e az otthoni kotelezo, de remeljuk ezt sosem kell kideritenem.
A het egyebkent szokasosan csendesen eltelt. Az egyetlen emlitesre melto esemeny talan az volt, h tegnap ejjel kigyulladt a suto. Faradtan hazaertem 1 ora elott kicsivel, bekapcsotam a grill fokozatot mint mindig - a suto igy par perc alatt bemelegszik es mar mehet is be a pizza. Leulok a tv ele, es orulok, mert eppen kezdodik a forma-1 osszefoglaloja. Mert termeszetesen a versenyt most sem lattam.. 3-4 perc mulva megyek ki, latom h erosen fustol a tuzhely. Szokott ilyesmit csinalni, szoval annyira nem lepodtem meg, de amikor kinyitottam az ajtot es kicsaptak a langok, akkor egy pillanatra nem tudtam, h mit tegyek. Sussek szalonnat vagy oltsam el? Vegulis gyorsan eloltottam egy ronggyal. Nem tudom pontosan mi gyulladt ki, talan a gumi az ajto szelen, vagy a sutoben felejtett alufoljan levo zsir. Ez mar sosem fog kiderulni, de lenyeg ami lenyeg, ma mar ujra mukodott. Kicsit hianyzik az ajtorol a gumi, meg fustos a szele, de lenyeg, h sut. Egyebkent egy jol kiforrott technologiat kepviselo sutorol lehet szo, mivel az elmult 25-30 evben annyira bevallt, h nem is csereltek le. Hat ezek utan nekem is a szivem csucske marad.
Torten jo dolog is a heten. Erkezett ugyanis a konditerembe egy uj gep, Bokaval rogton neki is estunk.

Egyebkent azert rakok fel minden kepet kulon is, mert azt tapasztaltam, h ha szoveget is irok, akkor a kepeket nem tudom megnyitni, kinagyitani. Kicsiben pedig eleg jelentektelenul mutatunk az oldalon...

Vasarnap delben kineztunk a Manchester United stadiontol 2-300 meterre levo csatornahoz. a kovetkezo kepek itt keszultek. Eloszor is egy emlekmu, mely a Trafford Parknak nevezett ipari park szimboluma.


Hatterben Salford talalhato, mely Manchester egyik legfejlettebb resze. Ujonnan epitett irodakkap el lakohazakkal, nem messze a belvarostol.
A tobbi kep is itt keszult, nem rakom fel oket megegyszer, lentebb magtalalhatjatok oket es ki is lehet oket nagyitani. Egyebkent a parton eleg nagy szel volt kellett kapaszkodni rendesen, h el ne vigyen.

Vegezetul pedig elmentem az egyik kozeli parkba mokusokat loni. Termeszetesen csak fenykepezovel. Raktam fel jo par kepet, aki szereti az allatokat annak ez most jo hir.