2008. november 10., hétfő

Jövő héten hazaviszem az Astrát. Amúgy is megyek haza 6 napra és akkor azzal megyek, vissza meg repülök. Persze szívem szerint még eljárkálnék én itt vele több évig is, de mostanában eléggé meggyűlt a bajunk a manchesteri rendőrökkel. Az elmúlt 3-4 hétben razziaszerűen állítják meg a magyar autókat és szállítják el rendőrségi raktárakba. A rendőr ma őrült módjára jött utánam hogy utólérjen csak azért mert meglátott amikor a kereszteződésen áthaladtam egy balkormányos autóval. Semmi indok, semmi kihágás, csak azért jött mert külföldi a kocsi. És tapasztalatok alapján már az sem érdekli őket h mióta van itt a kocsi, ha van munkád nem lehet külföli rendszámú autód. Ennyi. Szerencsére pont azt mondtam h 2 hete vagyok itt és munkát keresek, így 10 perc után elengedett. Ha csak kiejtettem volna a számon h van munkám, már vitték is volna a kocsit. Szóval úgy döntöttem nem kell tovább a kockázat, most leállítom az utcában, jövő héten meg hazaviszem. Aztán majd veszek itt valamit ami gurul és elfogadhatóak a költségei. De a jelenlegi helyzetben annyira nem sürgös, azt a 13 percet gyalog is kibírom az Aldiba, sőt valószínüleg újra bringára ülök.
Norbi a hétvégén nagy valószínűséggel elköltözik egy nagyon közeli lakásba. Már megállapodtak a bérleti díjban meg mindenben és ha elfogadják Norbi referenciáit, akkor hétvégén költözik is. így újra 5en leszünk a házban, mint ahogy az a szerződésünkben is van. Persze így is jól megvoltunk, csak ugye a nappalit nem tudtuk megtartani igazi nappalinak, ami azért kis kényelmetlenséget jelentett.
A múlt hetem egyébként eseménydúsan alakult, egy napot ugyanis Buxton-ban dolgoztam egy másikat pedig Macclesfield-ben. Ezek Manchestertől délre lévő kisvárosok 40-50 kilóméterre, fent a dombok illetve hegyek között. Gyönyörű környezet, modern, új boltok barátságos kollégák és vásárlók, változatosság. Csupa jó dolog és ráadásul még a benzinemet is fizették vastagon. Élveztem. Persze ez csak egy kivételes alkalom volt, mivel nem kaptam elég óraszámot az itteni boltban és reklamáltam. Meg aztán autó nélkül nem is tudok majd eljutni nagyon messzire. Hú még jó h nem ekkor állított meg rendőr, aldis cuccban nehéz lett volna megmagyarázni h munkát keresek..
Skócia egyébként lenyűgözően szép volt, nagyon szívesen visszamegyek majd máskor is. Azt mondhatom h azalatt az 1700 kilóméter alatt amit megtettünk a 4 nap alatt mindenből láttunk egy kicsit, de túl sok időt sehol sem tudtunk eltölteni. Vissza kell menni, tényleg egész más mint Anglia. Lépten nyomon beleütköztünk várromokba, régi templomokba, kastélyokba, erődítményekbe stb. Bevándorló is sokkal kevesebb van mint Manchesterben. Ha normális angolt beszélnének, valamint ha kicsit többet lenne jó idő, akkor szívesebben laknék ott mint itt. Az idővel egyébként szerencsénk is volt meg nem is. Egy napon át például úgy esett az eső, h alig tudtunk ki-kiurani a kocsiból 1-2 percre csináli pár fényképet. Aztán volt olyan nap is h végig sütött a nap, szóval láttuk Skócia mindkét arcát. Emlékszem amikor egy szűk fél órát töltöttünk a skót tengerparton és közben átéltünk napsütést, majd homokvihart, durva záport, majd újra napsütést. A 60-70km-es szélben percek alatt változott az idő, annak megfelelően h milyen felhőket hozott illetve vitt el. Életemben egyébként most voltam leginkább északra. Ha jól láttam kb Svédország déli részével voltunk egy magasságban.
Ja és 3 napig hotelben laktunk amiben Mesi jóvoltából mindössze fejenként 10 font volt egy éjjszaka reggelivel együtt, ami még Magyarországon is kifejezetten olcsó lenne. Szóval abban a hotelben laktunk, ahol Mesi dolgozik immár recepciósként, mivel takarítóból előléptették nem olyan rég. Jó látni amikor emberek önerejükből érnek el dolgokat...
A vasárnapi glasgow-i piacra is eljutottunk Zsoltiék jóvoltából. Erről csak annyit h én vettem egy Nokia telefon töltőt, egy széldzsekit, egy ollót, egy Everlast pulcsit és egy cipőt összesen 13 fontért, azaz 4 ezer forintért. Jutányos...
Összességében felejthetetlen 4 nap volt, melybe annyi programot zsúfoltunk, amennyi csak belefért. A lányok is nagyon élvezték, el is határoztuk h még visszajövünk, de lehetőleg nyáron, jó időben. Ja vicces ahogy itt az emberek a nyárhoz és a meleghez viszonyulnak. Zsolti mesélte h az elmúlt nyáron egyik nap 4es fokú hőségriadó volt Glasgowban, bemondták h másnap ne nagyon menjenek ki a napra ha csak nem muszáj és igyanak sokat, mert 24-25 fok lesz. Na legyen ez a sztori mára az utolsó és aki még nem látta a képeket az ne hagyja ki őket, kb 50et töltöttem fel őket erre és az előbbi oldalakra.
Pussz