2007. április 10., kedd

Erekezes

Sziasztok!

Itt vagyok Manchesterben, 1600 km-re otthontol. Elnezest az ekezetek hanyagolasaert, de nem talalom oket. Egyebkent meg fel orat tudok minden nap ingyen netezni, igy nincs sok ido bibelodni.
Tipikus angol varosreszen lakom egy 7 szobas sorhazban. Sajnos szinte cask magyarokkal lakom egyutt, ami az elejen jo volt, mert sokat tudtak segiteni, viszont igy otthon nem lehet az angolt gyakorolni.
Arra pedig nagy szukseg lenne, mert anelkul nem nagyon kap az ember munkat. A ceg akikkel jottem egy ugynevezett jobcentert javasolt munka keresesere, viszont sok nehezsegem volt/van vele. Ez egy internetes folyamatosan frissulo adatbazis, es a cegtol ingyen lehet telefonalni. Most jonnek viszont a nehezsegek: Telefonon kell informaciot kerni es idopontot egyeztetni. Mondanom sem kell, hogy en el tudom mondani h mit akarok, de oket megerteni… Ahhoz azt mondjak kell legalabb egy honap, h raalljon az ember fule. Ha meg is ertem es idopontot egyestetunk, nem tudom leirni, h hova kell menni. Ezert elso este ujra megtanultam betuzni… Es ha meg is van a cim, nem talalod meg terkepen…
Igy ha taktikat valtottam, es magmam kutatom fel a cegeket, pub-okat, pizzeriakat stb. Ennek tobb elonye is van: megismerem a kornyeket es rogton ki is tudok tolteni egy jelentkezesi lapot, valamint tudok hagyni oneletrajzot. Ha szimpatikus leszek a fonoknek a papirok alapjan vissahivnak interjura. Pont amig az elozo mondatot irtam, kaptam az elso visszahivast J. Keddre megyek interjura. Csak a ceg nevet nem ertettem csak a kezdobetujet, de sebaj, addig meg sokszor ujrajarom a tegnapi utat. Vegulis 20-25 helynel nem voltam tobbnel…
A legjobb lenne, ha a Bently szalonba hivnanak vissza, vagy az Old Treford Stadionba, de sajnos egyik sem H-val kezdodik…
Ami meglepett: a supermarketekben a kaja olyan olcso mint otthon, igy ez sokkal kisebb koltseget jelent mint otthon. Ami draga: utazas szallas + pia cigi, utobbiak nem erintenek. Az utasat meg bringaval ki lehet kuszobolni. Nem is csoda, h milyen jol el itt az emberek zome. Jo latni, h az autok csucsvaltozatat nem cask a bemutatokra szanjak, hanem azt bizony tobben meg is tudjak venni.
Az ido egyebkent nagyon valtozatos, ma para kod hideg, tegnap szikrazo napsutes, pullover lerohat rolam, elotte megint 10 fok. Eso viszont meg nem volt cask ejjel.
Es meg egy info. Kerem ne altalanositsunk, az angol nok kozott is van nagyon sok csinos. Foleg a belvarosban J.